2011. február 23., szerda

Sok nyugdíjas még nem is hallott róla, pedig nem árt tudni

NAPI Gazdaság l 2011.02.23.
GYORS ÉS EREDMÉNYES ÜGYINTÉZÉS: ELÉGEDETT ÜGYFELEK

Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság közzétette a 2010. II. félévre vonatkozó országos ügyfélelégedettség felmérés összesített adatait. A számok jól mutatják, hogy sokan még mindig nem hallottak az elektronikus ügyintézés adta lehetőségekről, ha mégis, akkor sem használják azokat.

Az ügyfélelégedettség felmérés végeredménye

A válaszadók 43,2%-a kereste fel nyugdíjigény benyújtása céljából az ügyfélszolgálatot, 14,8%-uk általános felvilágosítást kért, míg az ügyfelek 9,5 %-a folyamatban lévő ügyek aktuális állásáról érdeklődött. Többen kivételes nyugdíjigényeket intéztek, vagy adatszolgáltatási kötelezettségüknek tettek eleget, míg mások csak nyomtatványokat szereztek be.

A várakozási idő az esetek nagy részében kevesebb volt, mint fél óra, az ügyfelek 52,4%-a 10 percen belül sorra került. A válaszadók 2,0%-a viszont elégedetlen lehet a várakozási idővel, mivel több, mint egy órát várakoztak az ügyfélszolgálaton.

A válaszadók többsége kiválónak minősítette az ügyintézők segítőkészségét, valamint az ügyintézés közérthetőségét és gyorsaságát, de sokan elégedettek az ügyfélfogadás körülményeivel és a nyitvatartási idővel is. A válaszadók mindössze 1,18%-a nem járt sikerrel az ügyintézés során, és úgy érzi, hogy nem kapott kielégítő felvilágosítást.

54,63% átlagosnak tartja a kiszolgáló egységek színvonalát, ugyanakkor 20,22% még nem is hallott az elektronikus ügyintézésről. A válaszadók 49,61%-a úgy nyilatkozott, hogy nincs lehetősége használni, míg 30,17% jónak tartja és él ezzel a lehetőséggel.


NYUGDÍJ-ÜGYINTÉZÉS AZ INTERNETEN


A személyes ügyintézés során sok ügyfél kedvét szegheti az esetleges kellemetlenségek miatt, melyek többsége könnyen elkerülhetővé válik az elektronikus ügyintézés használatával. Az interneten keresztül számos ügyet rövid időn belül elintézhetünk. Sokan félnek belevágni az internet adta lehetőségekbe, azzal indokolják, hogy még egy SMS-t sem tudnak írni, nem még a számítógépen ügyet intézni. Akinek viszont sikerül leküzdeni a kezdeti nehézségeket az később rengeteg időt megspórolhat ennek köszönhetően.

A felmérések szerint a megkérdezettek 28,50%-a jónak tartja és él az elektronikus ügyintézés adta lehetőségekkel, a gyakorlatban viszont ennek inkább csak az első fele igaz, mivel a nyugdíjasokra vonatkozó szolgáltatásokat még mindig csak kevesen ismerik. A közigazgatási eljárások gyorsítása érdekében folyamatosan bővülnek az elektronikus ügyintézés adta lehetőségek, miközben az adatvédelemre, a feldolgozásra és a tárolásra is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek.

Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Ez biztosítja, hogy felhasználó a személyazonosság igazolása mellett egyszeri belépéssel, biztonságosan kapcsolatba léphessen az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Aki létrehozta már a saját ügyfélkapuját, az olyan elektronikus szolgáltatásokat használhat a portálon keresztül, amelyeket a különböző közigazgatási szervek nyújtanak.

Alapesetben minden hatósági eljárás intézhető elektronikusan is, csak törvény, kormányrendelet, illetve önkormányzati rendelet zárhat ki valamely ügyintézést ebből a körből (lényeges eljárási szabály, hogy az informatikai eszközzel nem rendelkező ügyfél nem szenvedhet hátrányt amiatt, hogy a hatósággal nem tud elektronikus úton érintkezni). Az ügyfélkapu nyitása egy regisztrációs eljárás, amelyet bármely természetes személy kezdeményezhet valamelyik okmányirodában, illetve az interneten keresztül.

Az állampolgárok a regisztrációt követően kezdhetnek elektronikusan ügyet intézni. Az ügyfélkapu egységes, szabványos csatlakozást tesz lehetővé megfelelő törvényi keretek között. Egy olyan eszköz, amely biztosítja, hogy a használó egyedileg azonosított módon biztonságosan léphessen kapcsolatba az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatásokat nyújtó szervekkel. Az ügyintézés során a Súgó mellett e-mailen vagy telefonon is kérhet segítséget az elakadt felhasználó.

Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság elektronikus ügyintézési rendszert működtet, amely az ügyfélkapuhoz hozzáféréssel rendelkező személyek részére biztosít lehetőséget elektronikus űrlapok kitöltésére és beküldésére. A szolgáltatások az ONYF honlapján az "Elektronikus ügyintézés" ikonra kattintva is elérhetőek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mondd el a véleményedet, vagy ha kérdésed van a témával kapcsolatban, tedd fel!