2011. április 11., hétfő

Megnyíltak a vidéki pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó irodák


Április 1-jétől nyolc vidéki nagyvárosban – Debrecen, Eger, Győr, Kaposvár, Kecskemét, Szeged, Székesfehérvár, Zalaegerszeg – a fogyasztók számára ingyenesen elérhető pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó irodák nyíltak. Az új kirendeltségek révén a pénzügyi fogyasztóvédelem országos hálózattá szélesedett Magyarországon – jelentette be Szász Károly, a PSZÁF elnöke a debreceni és egri irodák megnyitója kapcsán tartott sajtóbeszélgetésen.

A tanácsadó irodahálózatot a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) anyagi és szakmai támogatásával – a bírságbevételeinek hasznosítására kiírt pályázata révén –a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME)/ Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE)/ Indra Biztosítottak és Pénzintézeti Ügyfelek Országos Érdekvédő Egyesülete konzorciuma működteti. Ez civil és hatósági összefogást jelent a fogyasztóvédelem érdekében. A mostani „próbaév” után, sikeres működés esetén a tanácsadó irodák száma kétszámjegyűvé nőhet szerte az országban.

Az irodák megnyitásán részt vett és rövid köszöntőt mondott Debrecenben Rácz RóbertHajdú-Bihar megyei kormánymegbízott, Egerben Horváth László Heves megyei kormánymegbízott és Szabó Zsolt országgyűlési képviselő, az Országgyűlés Fogyasztóvédelmi bizottságának alelnöke, illetve mindkét helyszínen Pintér István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) főigazgatója és dr. Hajnal Zsolt, a FOME elnöke. A hálózat az NFH és a kormányhivatalok hathatós támogatásával, a megfelelő irodahelyiségek biztosításával jött létre.


A hálózat célja, hogy a független és szakszerű pénzügyi tanácsadás ne csak Budapesten, a PSZÁF ügyfélszolgálatán valósuljon meg, a helyben megoldható panaszokat vidéken orvosolják. Legyenek helyi központok az ország minden régiójában a pénzügyi kérdésekben való megbízható tájékoztatásra, s a fogyasztói jogérvényesítés támogatására.


Az irodákban a fogyasztó jogász és közgazdász szakemberektől kaphat felvilágosítást pénzügyekkel kapcsolatos kérdéseire, illetve arra, hogy vitás kérdésekben sérelmét melyik intézmény tudja a leggyorsabban, leghatékonyabban orvosolni (a pénzügyi szolgáltató, hatósági ügyekben a PSZÁF, illetve egyedi szerződéses jogvitákban a Pénzügyi Békéltető Testület (PBT), esetleg bíróság). A fogyasztó az irodákban életvitelitanácsadást is kaphat anyagi helyzetének kezelésére, illetve konkrét segítséget abban, hogy a pénzügyi szolgáltatóhoz benyújtandó panaszbeadványait szakszerűen, formailag is helyesen töltse ki.


A fogyasztó így valóban az arra legmegfelelőbb helyen találhat jogorvoslatot problémáira, a PSZÁF pedig információt kap az ország különböző régióinak fogyasztói problémáiról. Mindez ügyintézési támogatást ad a PSZÁF-nak és a PBT-nek, s erősíti a PSZÁF és a civil szervezetek közti együttműködési lehetőségeket.
2011. április 6. Debrecen, Eger

Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mondd el a véleményedet, vagy ha kérdésed van a témával kapcsolatban, tedd fel!